Nézzük meg élőben egy marketing szemléletű honlapot
Példa képpen nézzük meg a horkolasellen.hu honlapot. Tisztán látszik hogy a hagyományos kis méretű szövegektől eltérően nagy méretű, azonnal észrevehető és elolvasható információt találunk az oldalon. A honlapra érkezve rögtön látszik az alap információ, hogy mivel foglalkozik a honlap. Képek a termékről, illetve az asszociálást elősegítő impulzív dizájn elemek vezetik a szemet, a kiemelések segítenek a tagolásban lényegi információk kiragadásában. Tovább a horkolasellen.hu honlapra.
Marketingpszichológia, avagy hogyan adjuk el magunkat
Igen eladni!
Vagyis el kell adnunk terméket, szolgáltatást, tehát magunkat. A marketing pszichológia segítség mindehez, ami főként a szövegek minőségében, megfogalmazásában, illetve azok megformálásában található. Igen a legtöbb honlap és főként a bemutatkozó honlapok nem ilyen szemléletűek, ezért nagyon fontos tisztázni hogy mi szeretnénk elérni a honlapunkkal! Milyenek is a marketing szemléletű honlapok?
A marketing szemléletű hnlapok képi anyagai és szövegei egyetlen egy célt szolgálnak:
a meggyőzést!
Igen a látogatót meg kell győzni hogy kattintson tovább a honlapon, meg kell győzni hogy a termék jó lesz neki, és meg kell győzni, hogy erre szüksége van és meg kell vennie. A jól felépített honlapok erre sarkallják a látogatókat. Főbb ismérveik a nagy méretű szövegek, és a nagy méretű képek. A képi impulzusok nagyon gyorsan hatnak az olvasóra, a kiemelt nagy méretű szövegek pedig irányítják a tekintetet és kiemelik a lényeges információkat.